Tydzień Języka Ojczystego



W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego uczniowie naszej szkoły tworzyli plakat promujący ten dzień. Na plakatach umieszczone zostały hasła reklamujące język polski, zachęcające do poprawnego posługiwania się nim, jak również łamańce językowe i charakterystyczne dla polszczyzny litery ę, ą, u, ó, rz, ż.

Kolejny dzień Międzynarodowego Dnia Ojczystego upłynął pod znakiem polskich przysłów oraz noblistów. Uczniowie dopasowywali przysłowia do sytuacji, rozwiązywali krzyżówki, uzupełniali polskie powiedzenia odpowiednimi słowami. Zapoznali się również z laureatami Nagrody Nobla w dziedzinie literatury: Henrykiem Sienkiewiczem, Władysławem Reymontem, Czesławem Miłoszem, Wisławą Szymborską i Olgą Tokarczuk.

W środę młodzież naszej szkoły mierzyła się z kolejnym zadaniem w ramach Tygodnia Języka Ojczystego. Mieli zapamiętać jak najwięcej z dwukrotnie przeczytanego tekstu. Wśród wielu usłyszanych słów ukryło się dziesięć, które były punktowane. To była trudna konkurencja, ponieważ nikt nie wiedział, o jakie wyrazy chodziło. Potem uczniowie pracowali ze słownikami. Sprawdzali pisownię, znaczenie, poprawność słów. Przypomnieli sobie również zasady wyszukiwania haseł w słowniku. Uczennica klasy 8 Karolina Piotrowska zaprezentowała wiersze napisane przez siebie: „Mały Książę”, „Kontakt”, „Odrzucenie”. Gratulujemy talentu!

W czwartek w ramach obchodów Tygodnia Języka Ojczystego nauczyciele języka polskiego zaprosili swoich uczniów do wspólnej zabawy kolorami. Młodzież, odpowiadając na pytania, wybierała spośród jedenastu kolorowych kart odpowiednią barwę. Dziś również była możliwość, by poznać Skarby Kultury Polskiej oraz literaturę, kulturę i historię w różnych epokach literackich.
 
Natomiast uczniowie klasy drugiej wykonali „Wesołe ortogramy”, przypominające im o prawidłowej pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Dzięki temu dzieci lepiej zapamiętają pisownię wybranych i zilustrowanych przez siebie wyrazów.